Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Latest News

Koulutus.fi-kurssit!

05.05.2023

Tiimivetäjille sekä urheiluvalmentajille suunnattuja vuorovaikutuskursseja etäkoulutuksena nyt saatavilla Koulutus.fi-sivustolla!

Lue lisää ja ilmoittaudu...

Seuraava verkkokurssi!

13.12.2022

Tiiminvetäjän konfliktinhallinnan kurssi tulossa jälleen 7.-14.3.2023 verkkokoulutuksena!

Lue lisää ja ilmoittaudu...

Lähikoulutusta Marraskuussa!

12.09.2022

Tervetuloa hankkimaan tiiminvetäjän työkaluja konfliktinhallintaan. Kurssipäivä pidetään 2.11. Radisson Blu Royal Hotellissa.

Lue lisää ja ilmoittaudu...

 

Copyright © TNTC 2023

Esihenkilön perustaidot konfliktinhallintaan (yleinen) (2 x ½ pv) etäkoulutus 23.5.2023 ja 30.5.2023.

Myös tilauskoulutus. Ota yhteyttä! Saatavana myös englannin kielellä.

 

"Rohkeasti ja asiallisesti haastavaan tilanteeseen!”


Puutu rohkeasti konfliktiin. Anna palaute asiallisesti ja onnistuneesti.

  • Syntyykö työyhteisössä tai tiimissä haastavia tilanteita, ja onko ilmapiiri kireä?
  • Mitä tehdä, kun kommunikointi tökkii ja tiimin vetäminen tai valmentaminen on todella hankalaa?

 

Onko tuttua? ”Kehittävän palautteen antaminen on tosi vaikeaa! En pysty antamaan sitä ilman jännittämistä. En ehkä annakaan palautetta vaan odotan, että joku muu puutuu asiaan tai asia hoituu itsestään. En yksinkertaisesti pysty kehittävän palautteen antoon. Motivoivan palautteen antaminen kyllä hoituu! Tämän lisäksi työympäristössä on vaikeita henkilöitä, jotka suhtautuvat asioihin kyynisesti ja puhuvat toisista negatiivisesti selän takana. Ihan pulssi nousee, kun pitäisi pystyä hoitamaan tilanne. Haluaisin tiimini puhaltavan yhteen hiileen, mutta miten saan kaikki sen jäsenet ”samalle viivalle” asenteen suhteen? Tuntuu siltä, että tarvitsen lisää taitoja ja työkaluja lähiesihenkilön ja valmentajan työhön!”

 

Olemme alttiita tunteita herättävälle ilmapiirille. Loppujen lopuksi valitsemme työpaikan ja tiimin tunteella. Tunne on myös ratkaiseva tekijä, kun tarkastellaan, kuinka kauan viihdymme työpaikassa tai tiimissä. Esihenkilön ja valmentajan tulee tiedostaa ja tunnistaa erilaiset tilanteet sekä niiden hyödyt ja haitat saavuttaakseen halutun lopputuloksen.

 

Yritykset ja tiimit, jotka haluavat pysyä kilpailukykyisinä nykypäivän liiketoimintaympäristössä, ovat ymmärtäneet tiimin vuorovaikutuksen tärkeyden. Tiimin jäsenten kykyjen parantaminen johtaa virheiden ja konfliktien vähenemiseen sekä tuottavuuden lisääntymiseen. Tämä parantaa myös asiakaspalvelua, kannattavuutta, turvallisuutta sekä tiimin jäsenten tyytyväisyyttä.

 

Yksi tehokkaan esihenkilön ja valmentajan tärkeimmistä taidoista on ehdottomasti palautteen vastaanottaminen ja antaminen.

 

Kyky antaa tehokasta ja rehellistä palautetta on ratkaiseva taito yksilöiden ja tiimien kehityksessä. Yksilöiden ja tiimien suorituskykyä voidaan parantaa vain, jos palaute hyväksytään ja sen perusteella toimitaan.

 

Jos haluat kehittää taitojasi esihenkilönä tai valmentajana ja saada käyttöösi konfliktinhallinta- ja palautetyökaluja, niin esihenkilön perustaidot konfliktinhallintaan on oikea koulutus sinulle. Koulutus antaa sinulle rohkeutta ja taitoja käsitellä haastavia tilanteita.

Lähde mukaan kehittymään ja kasvamaan niin ihmisenä kuin organisaationa!

 

Kenelle:
Esihenkilön perustaidot konfliktinhallintaan -koulutus on suunnattu uusille tiiminvetäjille tai valmentajille sekä esihenkilötyön alkuvaiheessa oleville henkilöille.

  

Hyödyt:

  • Tilannetajusi kehittyy, opit ennakoimaan konfliktit ja minimoimaan niiden mahdollisen syntymisen.
  • Saat työkaluja kommunikaatiotaitoihin hankalissa tilanteissa.
  • Saat taitoja ”hengittävän ilmapiirin” luomiseen.
  • Opit paremmin tunnistamaan ja käsittelemään erilaisia käytösmalleja konfliktitilanteessa.
  • Saat rohkeutta erilaisiin palautetilanteisiin.

 

Ajankohta:

  • 1. osa - ti 23.05.2023 klo13:00-16:00
  • 2. osa - ti 30.05.2023 klo13:00-16:00

 

Ohjelma:

  • 12:50 - Ilmoittautuminen ja yhteyksien tarkistus. Zoom-tapahtuma avautuu.
  • 13:00 - Koulutus alkaa. Pidämme taukoja sopivissa kohdissa.
  • 16:00 - Koulutus päättyy.

 

Sisältö:

Konfliktinratkaisutaidot

  • Mikä aiheuttaa konfliktin tiimissä? Milloin ja miten puutun konfliktiin?
  • Konfliktinhallintataidot.
  • Tunteet ja johtaminen. Tunnista omat tunteesi konfliktitilanteessa, apu vai este?
  • Konfliktinhallintatyylit.
  • Kommunikaatio ja sen mukauttaminen.

 

Palaute ja palautemallit

  • Miksi ja milloin annan palautetta? Mitä saavutat palautteella?
  • Toimiva palautemalli.
  • Palautteen antaminen ja vastaanottaminen. ”Kolmen M:n” -strategia.
  • Vaikeiden ihmisten ja tilanteiden käsittely.

 

Koulutuspaikka:
Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka soveltuu hyvin etävalmennukseen. Pidämme taukoja riittävästi. Voit esittää kysymyksiä ja kommentteja koulutuksen aikana.

 

Opetusmetodit:

Esihenkilön perustaidot konfliktinhallintaan -valmennukseen sisältyy luento-opetusta, ryhmätöitä, toimintaharjoituksia ja keskusteluja. Koulutuksessa harjoitellaan erilaisilla käytännön esimerkeillä. Valmennus on hyvin interaktiivinen. Harjoitus tekee mestarin -periaatteella mennään.

 

Koulutuksen aikana saat perusvalmiudet konfliktitilanteen tunnistamiseen, sen aiheuttajiin ja siihen puuttumiseen sekä työkaluja palautteen antamiseen ja vastaanottamiseen. Tilanteita pohdimme myös etätyöskentelyn näkökulmasta.

 

Bonus

  • Sähköinen työkirja
  • Kurssitodistus osallistumisesta (sähköinen)
  • Tuki kehitysprosessin aikana tarvittaessa

 

Ennakkotehtävä
Saat kyselylomakkeen sähköpostiin ennen koulutusta. Voit lähettää kouluttajalle tilanne-esimerkkejä, joita haluat tuoda esille koulutuksessa. Käsittelemme kaikkia esimerkkejä anonyymisti.

 

Kouluttaja:

Tea Nevala

Tea Nevala, TN Training Consultant

Koulutuskonsultti, sertifioitu kouluttaja Tea Nevala on toiminut kouluttajana jo vuosituhannen vaihteesta saakka. Hän on ilmailualan ammattilainen, jonka kansainvälinen ilmailu-ura alkoi vuonna 1990.

Erityisosaaminen: henkilöstöratkaisut, tiimityö, ilmapiiri, viestintä, vuorovaikutus, turvallisuus, inhimilliset tekijät ja liiketoiminnan kehittäminen.

"Pyrin kursseillani luomaan sinulle kokemuksen, joka ylittää odotukset, sekä tarjoamaan tukeani ja osaamistani koko kehitysprosessin aikana.”

 

Palautetta aiemmista koulutuksista:

  • ”Tea koulutti hyvin käytännönläheisesti, mikä auttoi itseä miettimään konkreettisesti tilanteita omassa työssä. Koulutus myös vastasi kuvausta ja odotuksiani.”
  • ”Koulutuksen anti oli hyvä ja opettavainen.”
  • ”Tea oli ihanan inspiroiva ja aurinkoinen! Materiaalit olivat selkeät ja niihin on helppo palata itsenäisesti.”
  • ”Kouluttaja tietää mistä puhuu. Erinomainen tietämys ja kokemus.”
  • ”Tea piti ryhmän hereillä. Olen oppinut enemmän kuin missään muussa koulutuksessa, johon olen aiemmin osallistunut.”
  • ”Kouluttajalla on laaja kokemus, hän kuuntelee aina kurssilaisten ajatuksia ja vastaa kysymyksiin objektiivisilla esimerkeillä.”
  • ”Tea, olet loistava erilaisten ihmisten kanssa! Opin eri lähestymistapoja, kiitos!”

 

Hinta:

  • 397 euroa /hlö (+ alv 24 %). Sisältää koulutusmateriaalin.

HUOM. Early Bird – nopean ilmoittautujan etu:

  • 100 euroa hinnasta pois, kun ilmoittaudut viimeistään 28.04.2023.

Ryhmäetuhinta

  • 357 euroa /hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa.
  • 317 euroa /hlö (+ alv 24 %), kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampia osallistujia.

  

Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Jos osallistuminen peruutetaan myöhemmin kuin 8 päivää ennen koulutustilaisuuden alkua, veloitetaan 50 % koulutustilaisuuden hinnasta.

 

Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitetaan koko koulutustilaisuuden hinta. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi luovuttaa toiselle samassa organisaatiossa.

Suosittu koulutus, varaa paikkasi ajoissa!

 

Yhteystiedot:

TN Training Consultant
www.tntrainingconsultant.fi
Puh: +358 405 601 171
Sähköposti: info@tntrainingconsultant.fi

Cookie Policy

This site uses cookies to store information on your computer.

Do you accept?